Programma

14.45 uur ONTVANGST
  Ontvangst met koffie/thee en een lekkernij

  Beursplein
In de ontvangstruimte geven onze partners Bovemij, RDC, viaBOVAG.nl, PartsPoint, Car-Systems en uw eigen BOVAG u graag tips en individuele adviezen. Ook kunt u testjes laten uitvoeren en demo’s bekijken. Het Beursplein is geopend van 14.45 uur tot 19.30 uur.

15.30 uur PLENAIR CONGRES (BLOK 1)

O8Jsov5FmQvcJE9D.jpg

Opening
Voorzitter Gerard ten Buuren en BNR-presentator Maarten Bouwhuis navigeren u door het middagprogramma.
       
Positie van het onafhankelijke autobedrijf
Het onafhankelijke kanaal in feiten en cijfers. Waar staat het onafhankelijke autobedrijf en wat verwacht de klant van u? En hoe helpt BOVAG daarbij?


16.30 uur START INFOSESSIES RONDE 1
  Stel zelf uw programma samen (u kunt maximaal 3 sessies kiezen):

  INSPIRATIESESSIES: luisteren en ideeën opdoen

Onderstaande sessies kunt u maar eenmalig volgen.
  Sales vanuit je hart (16.30 uur)
Richard van Kray kwam op zijn 25e in dienst bij een financiële dienstverlener, waar hij in korte tijd uitgroeide tot topverkoper. Inmiddels is hij succesvol ondernemer, spreker en schrijver van een van de best verkochte sales- en managementboeken ‘Sales vanuit je hart’. Van Kray gelooft niet in de traditionele manier van verkopen waarbij je aan het eind van het gesprek de deal moet zien te maken. Liever investeert hij in de voorkant van het klantgesprek. Door ‘constructief te confronteren’ komt u er achter waar de klant behoefte aan heeft. Als u vanuit een innerlijke drive verkoopt, kunt u echt iets betekenen voor uw klant. En hoeft u niet te concurreren op prijs. Een inspirerende sessie om het maximale uit klantcontact te halen.

 
Klantbeleving: kloteklanten 3.0 (17.15 uur)
Egbert Jan van Bel is bekend van het succesvolle boek ‘Kloteklanten’. Hij schreef het zo’n tien jaar geleden, toen niemand nog doordrongen leek van het belang van klantvriendelijkheid. Inmiddels is ‘Kloteklanten 3.0’ verschenen en verlegt Van Bel de focus van klantvriendelijkheid naar klantkennis. Anno 2019 is de klant veel minder merkentrouw maar vooral kanalentrouw. De uitdaging voor u: uw klanten beter leren kennen om op basis van klantbehoeften aantrekkelijke aanbiedingen te communiceren via de juiste kanalen. Hoe gaat dat in zijn werk en hoe doen anderen dat? Egbert Jan van Bel inspireert u met smaakmakende voorbeelden.

 

 

Veranderen: keuzes maken (18.00 uur)
Hoe voorkom je dat je uit angst de verkeerde keuze maakt of erger nog: helemaal geen keuze? Organisatiepsycholoog en spreker Kjell Lutz vertelt hoe mensen tot besluiten komen. Onderwerpen als menselijk gedrag, groepsdynamiek, persoonlijke ontwikkeling, geluk, en risico’s passeren de revue. Lutz legt aan de hand van herkenbare spelletjes uit hoe het komt dat mensen niet altijd slimme keuzes maken. En wat de invloed daarvan is op veranderen of innoveren. Hij stimuleert ondernemers heldere keuzes te maken en de juiste afslag te kiezen.

 

 

PRAKTISCHE SESSIES: stappenplan om aan de slag te gaan
In een half uur wordt u bijgespijkerd over een bepaald onderwerp én krijgt u praktische handvatten en tips.


Hoe verdien je meer aan je occasionklanten?

Meer verdienen aan de verkoop van een auto? Gerjanne Visser van Bovemij geeft praktische tips & tricks om de auto gemakkelijk inclusief extra's te verkopen. Zij vertelt u op welk moment u dat kunt doen en wat u dan moet zeggen. Hiermee genereert u extra omzet én verhoogt u uw klantenbinding.
  Hoe pas ik mijn showroom aan op de toekomst?
De zoektocht naar een nieuwe auto begint veelal online. Dat heeft ook gevolgen voor uw showroom. Heeft u een verouderde showroom en wilt u weten hoe u deze met beperkte middelen kunt upgraden? Of bent u van plan een nieuwe showroom te bouwen? Thomas Edens neemt de stappen en mogelijkheden met u door en geeft concrete tips en handvatten.

Hoe maak ik (functionerings)gesprekken makkelijker, leuker en beter?
Functioneringsgesprekken kosten veel tijd en ondernemers zien er vaak tegenop. Hoe maakt u het makkelijker, leuker en hoe zorgt u voor meer tweerichtingsverkeer? Lucienne Samuels vertelt hoe het anders kan, welke vragen aan bod komen en wat een goed gesprek oplevert. Ze maakt concreet hoe u dit in uw bedrijf kunt toepassen.


Hoe haal ik het optimale uit mijn werkplaats?
Welke factoren zijn bepalend voor het werkplaatsrendement? Hoe meet u die? Hoe efficiënt zet u uw monteurs in? Jeroen Kraan van Innovam weet hier alles van en geeft u praktische tips.



Hoe werkt het digitale serviceboekje?
In deze sessie maakt Menno Verhorst van AutoNiveau u wegwijs in het digitale serviceboekje. Waarom is digitaal registreren van onderhoud bij de autofabrikant belangrijk en hoe pakt u dit aan? Wat zijn de voordelen voor u en uw klant. In deze interactieve sessie laat Menno in de praktijk zien hoe eenvoudig het is om toegang te krijgen tot het digitale serviceboekje.

Hoe zet je video in bij verkoop of onderhoud?
Video verleidt, verrast en geeft vertrouwen. Een goede, persoonlijke videoboodschap zorgt voor meer omzet en hogere klanttevredenheid. Maar: wat maakt dat een video werkt? Hoe pakt u dit praktisch gezien aan? Wat zijn de succesfactoren in de dingen die u zegt én filmt. En: wat zijn – voor én na aanschaf van een auto – goede momenten om de klant een video te sturen? Kees Oldenhage en Rob John zet de tips en tricks voor u op een rij.

  DIALOOGSESSIES: in gesprek met …
Neem plaats aan een ronde tafel met maximaal 10 collega’s en ga in gesprek met een specialist van BOVAG. Let op deze zijn alleen voor BOVAG-leden.
  BOVAG-dialoog
Wat zou u doen als u directeur van BOVAG was? Waar liggen uw prioriteiten? Algemeen directeur Peter Niesink gaat graag met u in gesprek over uw wensen en ideeën.

Brandstofdialoog
Wordt het elektrisch of blijft er toch ruimte voor fossiel en wat vindt de overheid daarvan? Waar moet BOVAG zich hard voor maken in Den Haag? Bertho Eckhardt, voorzitter BOVAG, gaat graag met u in gesprek.

RDW-/belasting-dialoog
Wat wil u BOVAG meegeven of vragen over de RDW of de Belastingdienst? Tegen welke praktische zaken loopt u aan? José Burgemeester heeft als relatiemanager dagelijks contact met beide partijen.

Cao-dialoog
Neem plaats aan de onderhandelingstafel. Hoe gaat onderhandelen in z’n werk, wat ligt er op tafel en wat betekent de huidige cao voor uw bedrijf? Fedde Monsma, teamleider BOVAG Werkgeverszaken, kent beide kanten van de onderhandelingstafel en vertelt het graag.

Opleidings- en ontwikkelingsdialoog
Hoe kunnen we het onderwijs beter laten aansluiten op het bedrijfsleven? Welke vaardigheden moeten werknemers in de toekomst nog hebben? Caroline Bekkering van BOVAG Werkgeverszaken is benieuwd naar uw ideeën en gaat hierover graag met u in gesprek.

Energiebesparingsdialoog
Energie besparen loont altijd. Niet alleen voor het milieu, maar ook in euro’s. Welke energiebesparende middelen zijn nuttig voor u en wat levert het op voor uw bedrijf Dolf Teuwen, IvdM/Erkend Duurzaam, spart graag met u en beantwoordt uw vragen.

ViaBOVAG-dialoog
Wat vindt u van occasionportal viaBOVAG en wat zou u doen als u aan het roer stond? Wouter van Kesteren, directeur viaBOVAG.nl, gaat graag met u in gesprek over uw ideeën en wensen en vertelt wat viaBOVAG.nl kan betekenen voor uw bedrijf?

Langdurige ziekte-dialoog
Hoe gaat u om met een langdurig zieke werknemer? Tegen welke problemen loopt u aan? BOVAG Ledenadvies geeft ondernemers dagelijks advies over dit onderwerp. Peter van den Brink, juridisch adviseur, helpt u graag op weg.

17.00 uur zaalwissel
   
17.15 uur START INFOSESSIES RONDE 2
  Keuze uit bovengenoemde sessies.

17.45 uur zaalwissel
   
18.00 uur START INFOSESSIES RONDE 3
  Keuze uit bovengenoemde sessies.

18.30 uur NETWERKDINER
  Tijd om te genieten op het Beursplein. Daar vindt u naast heerlijke dinerbuffetten ook informatieve stands van BOVAG en haar partners.

19.45 uur PLENAIR CONGRES (BLOK 2)

 

 

 

Vervolg van het plenaire programma onder leiding van Maarten Bouwhuis.

Gerard ten Buuren, voorzitter BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven
Interview met Gerard ten Buuren over zijn visie op de positie van onafhankelijke autobedrijven.

Wegwijs in de wereld van TomTom
Olaf Gietelink, Vice President Product Marketing van TomTom Automotive vertelt wat er is veranderd in de wereld van TomTom. Welke nieuwe routes hebben ze ontdekt, welke innovatieve producten en diensten hebben ze ontwikkeld en hoe gaan ze om met ontwikkelingen als autonoom rijden en de opkomst van branchevreemde partijen als Google.

Erben Wennemars en Rob Harmeling
Deze gepassioneerde sporters hebben niet altijd de kortste of snelste route gekozen. Soms kwam er een uitdaging op hun pad waardoor ze even een omweg moesten nemen. Maar kijken vanuit een ander gezichtspunt brengt soms verrassende inzichten.

Verkiezing BOVAG Onafhankelijk Autobedrijf van het Jaar
Wat maakt de bedrijven van de drie finalisten bijzonder en wie gaat er met de de felbegeerde titel naar huis?

21.00 uur NETWERKBORREL
  Onder het genot van een lekker drankje kunt u nog even napraten met andere ondernemers. De club dj en saxofonist van de Dames Draaien Door zorgen voor sfeervolle muziek.

22.30 uur Einde programma